Az idei első negyedévben szinte ugyanannyi motorbenzin és 3,1 százalékkal kevesebb gázolaj fogyott Magyarországon, mint tavaly az első három hónapban, az üzemanyagfogyasztás így átlagosan 1,9 százalékkal csökkent - tette közzé honlapján a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) szerdán. A prémium üzemanyagok keresletének emelkedése akadályozta meg a fogyasztás nagyobb visszaesését.
Jelentősen, bár eltérő módon változnak a hét második felében a hazai üzemanyagárak, írja a holtankoljak.
Szerdán csak a benzin árában lesz változás, írja a holtankoljak.
Az M0-son, az M3-as és M7-es autópályán is torlódásra kell számítani terelés miatt - írja az Útinform.
A növekvő geopolitikai bizonytalanságok közepette egyre feljebb kúszik az olajár, emellett a forint sem teljesített a legjobban a vezető devizákkal szemben az elmúlt időszakban: ezek ismeretében nem meglepő, hogy egyre magasabb árakkal találkozhatnak az autósok a benzinkutakon. Az viszont már sokak számára furcsa, vagy egyenesen felháborító lehet, hogy az elmúlt hetekben sokkal nagyobb mértékben drágult meg a benzin, mint a dízel. Vajon mi húzódik meg ennek a kellemetlen jelenségnek a hátterében, és meddig maradhat ez így?
Az üzemanyagárak Húsvétkor is változnak - írja a holtankoljak.
Látványosan nem tud talpra állni a magyar kiskereskedelmi forgalom: 2023-ban gyakorlatilag a 2021-es volument hozta végig, a 2022-es kiugrás pedig részben az üzemanyagár-stopnak, részben pedig a választás előtt kiosztott helikopterpénznek köszönhető. A fogyasztás drámai mértékben zuhant itthon miközben Európában a koronavírus-járvány utáni kilábalást követően sikerült szinten tartani a boltok forgalmát. 2024-ben jöhet a fordulat Magyarországon is, miután a dolgozók megkapják az emelt béreiket.
A Mol a tavalyi év utolsó napjaiban arról határozott, hogy az idén januárban életbe lépő jövedéki adóemelést két lépcsőben juttatja érvényre benzinkutain - kérdéses volt azonban, hogy vajon csak a Mol benzinkútjain találkozhatnak majd a korábban vártnál alacsonyabb árakkal az autósok január közepéig, vagy a piacvesztéstől tartva a többi üzemeltető is követi árazásában a magyar olajtársaságot? Most megkaptuk a választ.
Mint ismert, a Mol két lépcsőben fogja a lakossági árakban érvényre juttatni a januári jövedéki adóemelést - adódik a kérdés, hogy vajon csak a Mol benzinkútjain lesz a korábban vártnál olcsóbb a tankolás január közepéig, vagy a piacvesztéstől tartva a többi üzemeltető is követi árazásában a magyar olajtársaságot?
Ahogy arról reggel beszámoltunk, a januárban életbe lépő jövedéki adóemelést két lépcsőben tervezi érvényre juttatni benzinkutain a Mol, az első emelésre január elsején, a másodikra pedig majd január 15-én lehet számítani, először 20, majd 21 forinttal. Adódik a kérdés: mire lesz elég a Mol áldozata, hova teszi mindez a magyar benzinárat a régióban?
Az Egyesült Államokban 115 millióan kelnek útra nagyobb távolságra az idén a karácsonyi és újévi időszakban, a felmérések történetében ez a második legnagyobb adat - derül ki az amerikai autósok szövetségének idei felméréséből.
Érdemes még karácsony előtt tankolni, mert idei mélypont körül jár még a benzinár, és a két ünnep között egyébként is megugrik a forgalom, ami akár a várakozási időt is megnövelheti a kutakon, aztán január 1-től a jövedéki adóemelés miatt egyébként is lesz egy 41,3 forintos drágulás – derül ki a Mol tájékoztató leveléből és a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkárának nyilatkozatából.
Még a legkisebb benzinkutakat is érinteni fogja a kormány adóemelése 2024-től, főleg olyan árak mellett, mint a mostaniak. Erre jön majd rá a jövő évi jövedékiadó-emelés amely gyakorlatilag a kiskereskedelmi különadó alapját is növeli. Többek között erről beszélgettünk Egri Gáborral, a Független Benzinkutak Szövetségének elnökével a Portfolio Checklist podcastjának pénteki adásában. A másik téma a magyar állam kamatkiadásának jelentős emelkedése volt, amelyről Árgyelán Ágnest, a Portfolio pénzügyi elemzőjét kérdeztük.
Október utolsó péntekén változások várhatóak a hazai benzinkutakon a holtankoljak.hu információi szerint.
Az üzemanyag-árstopot csak a magyarok harmada szeretné visszavezetni, a többség elutasító lenne egy ilyen ötlettel szemben - derül ki a Népszava megbízásásból készült kutatásból. A kutatásból az is kiderült, hogy az autóval járók 9 százaléka a mostani üzemanyagárak miatt már más közlekedési módra váltott, illetve erre készül.
Egekben az üzemanyagárak, januárban pedig a jövedéki adóemelés miatt újabb sokk jöhet a benzinkutakon. Meddig bírják ezt a magyar autósok, mi az az árszint, amikor már inkább kiszállunk az autóból? A Pulzus friss kutatása.
Becsei András a Portfolio Checklist szombati különkiadásának vendége volt.
Nagy tervekkel álltak elő.
Van olyan forgatókönyv, hogy egyikőjük sem nyer egyértelműen.
Gyakorlati, jól bevált módszerek.
Tardos Gergelyt, az OTP Bank elemzési központjának igazgatóját kérdeztük.
Simák Pál a Portfolio Checklistnek nyilatkozott a Hitelezés 2024 konferencián.
Czímer Gábort, az Új Szó belpolitikai újságíróját kérdeztük a Szlovákiában kialakult helyzetről.